Al het nieuws

Ik ga samen met BS Mikado in Hengelo op expeditie micro:bit.
Ik heb een chat bot gemaakt waarmee ik dit nieuws item heb aangemaakt via skype
Groepen 4a en 4b van 't Eimink gaan ook een uurtje programmeren.
Ik ben gaan werken bij Heutink ICT aan het MOO platform voor basisscholen. Leuk!
Ik geef een serie technieklessen aan de groep 4 van Tim en de parallelgroep 4b op 't Eimink.
't Eimink gaat een uurtje programmeren. Daar ben ik bij!
Ik heb een scratch / pinguïn versie gemaakt van de CS unplugged les sorting algorithms. Daar horen ook twee werkbladen bij.
De kinderen van groep 5 / 6 hebben de eerste programma's toegevoegd aan hun scratch studio.
Kan jij als moedige programmeur een potje hebbes winnen van Mark de medogenloze?
In de programmeerles zijn we creatief aan het programmeren met scratch.
De kinderen van 't Schöppert hebben op code.org mooie kunstwerken geprogrammeerd.
Ik heb mijn eerste programmeerles gegeven op de basisschool. Het was weer erg leuk om voor de klas te staan.
Ik heb wat opgeschreven over mijn programmeerervaringen met Blockly (in het Engels).
Ruitjespapier programmeren met Blockly. Dit is een voorbereiding op de serie programmeerlessen die ik ga geven.
Mijn alternatief voor de bekende Time timer. Ik gebruik het nu om Tim te helpen bij zijn ochtendritueel.
'Klassenfoto' van de bovenbouw Leonardo's van de Hazesprong 2013-2014.
Kan jij de magische cirkelpuzzel oplossen?
Maak geheime boodschapen met caesarcodes.
Ik ben begonnen met invallen bij de bovenbouw Leonardogroep van de Hazesprong.
Mijn derde kindje Luuk is geboren!.
Ik heb een aantal werkbladen en verhalen toegankelijk gemaakt via de materiaal link.
Klik op het meester mark poppetje om mijn CV mindmap te bekijken.
Ik heb al mijn onderwijslinks gerubriceerd.
Oefen met aanvankelijk lezen. Ik heb het alleen onder chrome getest.
Ik heb een instructiefilmpje gemaakt voor het vouwen van een hexaflexagon.
Mijn variant van het welbekende stoplicht: de herriemeter. Na verloop van tijd verschijnt onder in beeld een staafdiagram van het geluidsniveau.
De drie gouden regels als ik invaller ben.
Hoera, ik ben afgestudeerd.
De vreselijke BerekenMachine staat op de site.
Het eigen onderzoek van de kinderen rondom de 19e eeuw is afgerond. Bekijk hier de google documenten die de kinderen hebben gemaakt.
We zijn begonnen met een serie lessen voor de sterke rekenaars van groep 7 /8. Bekijk de lessen hier.
We zijn begonnen met ons KOO project rondom de 19e eeuw.
We hebben meegedaan aan de kinderverkiezingen. Hier is de uitslag. Hier is alles dat we met de klas hebben gedaan.
We hebben mandala's getekend met oliepastel en waskrijt op papier. Hier kan je het resultaat bewonderen.
We hebben met groep 6D gekeken naar de eerste aflevering van De slavernij junior. Dat was wel heftig.
Hier staat het werkblad over het inkijken van boeken bij bol.com en in de bibliotheek.
Hier staan de resultaten van de superspeurtocht door de wijk rondom De Klif en de dependence in Nijmegen Noord.
Hier kan je zien wat moleculen in een stof doen als je ze opwarmt of afkoelt. Laat ijs smelten en verdampen en laat de waterdamp dan weer condenseren en bevriezen.
De kinderen van 6D hebben allemaal een verhaal geschreven over Anansi, de sluwe spin, die honger had maar geen geld. Een week later hebben we de klas versierd door de verhalen op de muur te hangen. Dat zag er zo uit.
Hier staan de verhalen en tekeningen van de kinderen van 6D over de testkees proefjes die ze hebben gedaan over GELUID.
Hiermee kan je de getallen tussen 10 en 20 leren lezen. Druk een toets voor een getal. Druk opnieuw om te horen welk getal het is.
Bij het afscheid van BS de Vonder heb ik een kaart gemaakt van het lokaal. De kinderen konden Meesterspion Mark helpen om de code te kraken door de juiste dingen op de kaart te vinden. Dat is alleen niet zo makkelijk als je niet weet hoe de klas er uit zag. Probeer het hier. De foto's van de kinderen heb ik nu onherkenbaar gemaakt ivm de privacy.
De kinderen van groep 6 van BS De Vonder hebben het liedje Do re mi geleerd uit 'The Sound of Music'. Klik op de regels om ze te verbergen.


mark@MeesterMark.nl